Pressmeddelande:

Datscha lanserar tjänst som visar gångtrafiken

Efter sommaren kommer Datschas nya tjänst lanseras, Datscha Footfall, som ger oss en insikt i hur människor rör sig på gator under olika delar av dygnet.

datscha-footfall-stockholm

datscha-footfall-stockholm-1

(Bilder: mockup Datscha Footfall)

Datscha satsar på transparens och digitalisering vilket ligger helt i linje med att nu erbjuda den kommersiella fastighetsmarknaden att kunna analysera gångtrafiken på våra gator.

Datscha ger användaren tillgång till data för registrerade kommersiella fastigheter och kommer att använda leverantören Gyana för att visa en värmekarta av Footfall som visar folkets täthet i stadsområden. Datan är baserad på information från mobiloperatörernas GPSer i kombination med AI.

Datscha Footfall kommer göra att användarna förstår det fullständiga sammanhanget och kommer kunna hitta attraktiva nya möjligheter genom att visa Footfall direkt på en karta.

– Vi har ofta fått frågan från våra användare om vi skulle kunna koppla flödet av människor till fastigheter och lägen. Vi har arbetat ett tag med att få in denna typ av information i Datscha och vi har undersökt många olika teknologier och källor. Utvecklingen är nu nästan klar och det är superkul att kunna säga att vi släpper Datscha Footfall redan till sommaren. Dessutom gäller vårt partnerskap med leverantören Gyana fler länder så vi kommer kunna rulla ut motsvarande data även på andra marknader, säger Jacob Philipson, CEO på Datscha.

Jacob Philipson, CEO på Datscha.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jacob Philipson
+46 (0)8-5070 5359
jacob.philipson@datscha.com

Oscar Strauss
Sales Manager
oscar.strauss@datscha.com

Om Gyana
Gyana grundades 2015 av studenter från Oxford University. För närvarande en global start med huvudkontor i London-detta prisbelönta team är djupt passionerat om att använda stora data som genereras av mänsklig rörelse för att avslöja insikter om företag och beslut.

Ladda ner pressmeddelandet

Läs mer om Datscha Footfall här

Klicka här för att komma till Datscha.

Vill du veta mer om Datscha? Boka en kostnadsfri demo så visar vi dig hur du kan använda Datscha utifrån dina behov.

Av Paula von Porat
May 21, 2019