Vi pratar med Alice Arbman Forsberg, Account Manager på Datscha, om hennes första resa till MIPIM.

Hur upplevde du din första resa till MIPIM?

Väldigt bra! Det är en riktigt bra plattform för att hitta nya affärsmöjligheter och träffa många beslutsfattare, under en kort och samlad tid.

Vad har du fått ut av MIPIM?

MIPIM gav mig bra förutsättningar för att knyta nya kontakter och möta branschkollegor från hela Europa.

Vad är mipims styrka enligt dig?

MIPIMs styrka är deltagarlistan. Det är så otroligt många som deltar och det finns väldigt bra förutsättningar att boka in många kvalitativa möten.

Har du några lärdomar som du kommer att ta med dig till nästa år?

Förbereda sig! Jag kommer att ta med mig att det krävs en bra framförhållning och planering för att kunna göra sin tid under MIPIM så bra och så effektiv som möjligt. Det är nog ett generellt tips, som gäller både för bokning av möten, boende, restaurang och flyg – det är bra att ha god framförhållning.

Vad var bäst med MIPIM?

Bäst med MIPIM var just chansen att maxa och effektivisera sina dagar. Eftersom man har alla kunder/ prospekts på samma ställe så hinner man med att träffa betydligt fler än hemma.

Är du nöjd med årets MIPIM?

Jag är väldigt nöjd med MIPIM främst för att jag kommer hem med nya affärer, affärsmöjligheter och kontakter.

Kontakt: 

Alice Arbman Forsberg

Account Manager

+46 (0)707-945 141
alice.arbman@datscha.com

March 19, 2018