Nov

19

Kungsbron 2, våning 11, Stockholm
08:00 - 09:30
2019-11-19

Välkommen till frukostseminarium med Datscha och HUI Research!

Tisdagen den 19 november arrangerar vi tillsammans med HUI Research ett frukostseminarium hos oss på Datscha i Stockholm.

Vi bjuder in till en frukost för att djupdyka ner i den färska kartläggningen av SSCD – Swedish Shopping Centre Directory. Ett bra tillfälle för dig som arbetar aktivt inom branschen att bredda din förståelse om hur det verkligen går för den fysiska handeln och vilka handelsmixar som fungerar bäst.

Tillsammans med Monica Bruvik, seniorkonsult på HUI Research, talar vi om dagens köpcentrum och handelsplatser.

  • Varför utvecklas köpcentrum starkare än stadskärnorna?
  • Vilka varugrupper klarar sig bäst?
  • Hur påverkas Sverige av alla de nya handelsområdena som planeras byggas?

HUI Research tillsammans med Datscha tror att datainsamling skapar skarpare analyser och möjliggör för bättre underlag, därför presenterar Datscha den nya tjänsten Footfall som baseras på information från GPSer i kombination med Artificiell Intelligens (AI).

Datscha Footfall visualiserar hur människor rör sig på våra gator, olika tider på dygnet och svarar på frågan hur stor skillnad det är en vardag vid lunchtid i jämförelse mot en helgdag samma tid.

Det är några av frågeställningarna som tas upp när vi tillsammans med HUI Research bjuder in till frukostseminarium.

Datum: Tisdagen den 19 november
Plats: Kungsbron 2, våning 11, Datschas huvudkontor i Stockholm
Tid: 07.30-09.00
Frukost: Serveras från kl 07.30

Agenda för seminariet:
8:00-8:15 Datscha inleder och presenterar Footfall
8:15-8:50 HUI Research
8:50-9:00 Avslutande frågor

Seminariet är kostnadsfritt. Begränsat antal platser. Vänligen avboka senast 24 timmar innan aktivitetens start till event@datscha.com vid förhinder.

Varmt välkommen!

Läs mer om den nya datan samt ladda ner nyckeltal och topplistor här.

Anmäl dig här